Takaisin listaukseen

OmaAvara avaa oven helpompaan asumiseen

06.04.2020 | Lukuaika 2 min
OmaAvara avaa oven helpompaan asumiseen

Palvelut asunnon vuokraamisesta asumisen palveluihin digitalisoituvat vauhdilla. Avara otti merkittävän askeleen eteenpäin keskittäessään asunnonvuokrauksen uuteen OmaAvara-sovellukseen. Jatkossa OmaAvarasta löytyvät myös asumisen aikaiset palvelut asukkaille.

”OmaAvara on jo nyt nostanut vuokrauksen nopeuden ja helppouden uudelle tasolle. Meillä on useita esimerkkitapauksia jossa hakemuksen tekemisestä asukas on saanut asuntotarjouksen muutamassa tunnissa, asunnonesittelykin on saatu järjestettyä samana päivänä tarvittaessa ja asiakas on voinut allekirjoittaa vuokrasopimuksen jo samana päivänä”, kertoo Avaran vuokrauspäällikkö Leena Häkkänen.

Kerralla kuntoon OmaAvarassa

Tulevaisuudessa uuden OmaAvara-palvelun suurin hyöty syntyy siitä, kun mahdollisimman moni omaan asumiseen liiittyvä asia voidaan tehdä kerralla kuntoon ja yhdessä paikassa.

Palvelukokemus on yhtenäinen, vaikka edelleen palvelun tuotantoon käytettäisiinkin useita erillisiä taustajärjestelmiä”, Leena jatkaa. 

OmaAvara on ovi helpompaan asumiseen. Se yhdistää yhteen palveluun asuntojen esittelyn, vuokraamisen, vuokrasopimuksen hallinnan. Asuntohakemuksen ja vuokrasopimuksen voi jo nyt tehdä vahvan tunnistautumisen ansiosta täysin sähköisesti. Jatkossa myös laskutus ja laskujen arkistointi onnistuu OmaAvarassa. Tulevaisuudessa OmaAvarassa voi tehdä myös palvelupyyntöjä sekä hankkia asumiseen liittyviä palveluita. Uusia ominaisuuksia otetaan käyttöön vaiheittain.

Avaran historian merkittävin toimintamalli- ja järjestelmäuudistus

OmaAvara on myös merkittävä Avaran toimintaa uudistava digitalisaatiohanke, jonka avulla Avaran kohdemarkkinointi, vuokraaminen ja asiakassuhteen hallinta tehostuu merkittävästi. Uusi selkeämpi ja suoraviivaisempi toimintamalli onkin otettu hyvin vastaan myös oman henkilöstön keskuudessa.

”OmaAvaran käyttöönotto oli meille merkittävä ponnistus ja askel uuteen. Kyse ei ollut vain järjestelmäuudistuksesta, vaan paljon laaja-alaisemmasta muutoksesta hajautetusta keskitettyyn toimintamalliin ja yhtenäisempään vuokraamisen ja asumisen aikaiseen asiakaspalveluun”. kertoo Leena Häkkänen. 

Avara otti myös asukkaat mukaan OmaAvaran suunnitteluvaiheessa. Tällä haluttiin varmistaa, että palvelun käyttö ja asunnon vuokraaminen on helppoa, nopeaa ja vaivatonta. Testaamisen yhteydessä tärkeimmiksi palvelunominaisuuksiksi nousivat helppous ja luotettavuus. Tämä saavutettiinkin ilmeisen hyvin, sillä palvelun käyttöönottovaiheessa tehty NPS-mittauksen tulokset olivat mainiot.

 

Tutustu OmaAvaraan täältä.