Me Avaralla haluamme omalta osaltamme varmistaa asukkaidemme, henkilökuntamme sekä yhteistyökumppaneidemme terveyden ja turvallisuuden sekä ennaltaehkäistä koronaviruksen leviämistä. Noudatamme viranomaisten ohjeita sekä erityistä varovaisuutta kaikessa toiminnassamme.
Valtioneuvosto on päättänyt nostaa kokoontumisrajoituksen kymmenestä henkilöstä 50:een henkilöön 1.6. alkaen. Lisäksi julkisia sisätiloja ja ravintoloita avataan hallitusti tietyin edellytyksin.
Myös me Avaralle olemme päivittäneet toimintaohjeemme viranomaisten uusien ohjeistusten myötä. 1.6.2020 alkaen toimintamallimme ovat:
Asiakaspalvelu
- Pyrimme hoitamaan edelleen kaikki asiakaskohtaamiset ensisijaisesti digitaalisesti tai puhelimitse.
- Asiakaspalvelumme vastaa kaikkiin asiakkaiden kysymyksiin ja on myös varautunut vastaamaan koronaviruksesta sekä poikkeustilasta asumiseen liittyviin tiedusteluihin.
- Me avaralaiset sekä yhteistyökumppanimme työskentelemme vain täysin terveinä, emmekä kättele kohdatessa. Toivomme samaa myös asiakkailtamme.
- Huoneistoihin liittyvät pakolliset tarkastukset suoritamme edelleen ensisijaisesti siten, että tarkastaja ja asukas eivät kohtaa.
- Asukastapahtumat ovat taas mahdollisia. Ensisijaisesti suosimme näissä kuitenkin digitaalisia vaihtoehtoja.
Asuntojen vuokraus
- Yleisesittelyjä järjestämme tapauskohtaisesti.
- Avaralla asunnon vuokraus, hakemuksen jättämisestä aina vuokrasopimuksen allekirjoitukseen saakka, hoituu kuitenkin edelleen myös digitaalisesti pääosin OmaAvara -järjestelmämme kautta.
Vuokranmaksu
- Koronatilanteen vuoksi olemme helpottaneet myös vuokranmaksun seurantaa ja avanneet sähköisen palvelun. Ajantasaiset vuokranmaksutietosi voit jatkossa tarkastaa kätevästi osoitteesta oma.lowell.fi/laskutus.
- Ymmärrämme, että koronaviruksesta johtuvat varotoimet voivat edelleen aiheuttaa monenlaisia vaikeuksia, ja haluamme tarjota edelleen joustoa, mikäli tilanne sitä vaatii.
- Olethan hyvissä ajoin yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli sinulla on tarvetta neuvotella vuokranmaksun eräpäivästä tai haluat sopia maksusuunnitelmasta. Näissä tapauksissa ole yhteydessä vuokravalvontaan osoitteeseen laskutus@lowell.com.
Kiinteistöjen siivous, puhtaanapito ja yhteiset tilat
- Avaralla on kaikissa kiinteistöissä tarkat laatukriteerit siivouksen ja puhtaanapidon osalta.
- Olemme yhteistyökumppaneidemme kanssa myös varautuneet koronaviruksen aiheuttamiin mahdollisiin erikoistilanteisiin siivouksen ja puhtaanapidon osalta.
- Yhteiskäytössä olevat sauna- ja pesutilat avataan asukkaiden käyttöön 1.6.2020 alkaen.
- Kerhohuoneet ovat edelleen avoinna esimerkiksi etätyön tekemistä varten ja niissä tehdään tehostettua siivousta.
Kiinteistön suunnitelman mukaiset kunnossapitokorjaukset ja huoneistokorjaukset
- Noudatamme korjaushankkeissamme viranomaisten laatimia ohjeistuksia ja suosituksia koronan aikaisiin poikkeusolosuhteisiin.
- Olemme käynnistämässä asteittain keskeytetyt tai siirretyt työt, jotka edellyttävät huoneistoissa käyntiä. Näistä töistä tiedotamme erikseen.
- Kannamme vastuun myös yhteistyökumppaniverkostomme taloudellisesta vakaudesta. Siksi käynnistämme keskeytetyt tai siirretyt työt, jotka edellyttävät huoneistoissa käyntiä. Näitä ovat esimerkiksi asukasvaihtojen yhteydessä tyhjiin huoneistoihin tehtävät remontit ja kiinteistön ulkopuolella sekä teknisissä tiloissa tehtävät korjaustyöt. Näin myös asuinympäristöt säilyvät viihtyisinä.
Seuraamme edelleen Avaralla aktiivisesti tilannetta ja muokkaamme toimintaamme ja ohjeitamme sen mukaan.
Vallitseva poikkeustilanne on koskettanut meistä jokaista tavalla tai toisella. Haluamme kiittää kaikkia asukkaita joustavuudesta ja toivottaa hyvää alkavaa kesää!
Terveisin,
Avara-tiimi